toch geen Linux versie voor de game Godus?
- February 12, 2015
- 0
Godus, de game van Peter Molyneux die in december 2012 succesvol uit de Kickstarter-campagne kwam, zal waarschijnlijk niet alle gemaakte beloften waarmaken. Zo is bijvoorbeeld een Linux-versie beloofd, terwijl de engine van het spel Linux helemaal niet ondersteunt.
Godus heeft recentelijk een nieuw team gekregen, waardoor Molyneux zelf bijvoorbeeld bezig is met een volgende game. Eén van de nieuwe designers van het team, Konrad Naszynski, is erg eerlijk in zijn uitspraken. Helaas zijn de uitspraken niet positief:
Niemand binnen het team lijkt echt te weten waar ze heen moeten met Godus. Veel van de beloften werden gedaan voor de pc-versie, maar op dit moment zijn juist de mobiele versies voor Android en iOS winstgevend. Volgens Naszynski is het dan ook zo dat men wat er nu is zo goed mogelijk wil gebruiken en niet te veel wil denken aan eerder gemaakte beloften:
Volgens Naszynski zijn de mensen die keuzes maken binnen 22cans op dit moment niet tevreden wanneer men zich richt op de pc-versie. Er wordt vooral gevraagd om het maximaliseren van de inkomsten uit de mobiele versies, met onder andere microtransacties.
Het is voor Peter Molyneux niet de eerste keer dat hij teveel belooft. Al bij Fable en Black & White was deze kritiek er en het lijkt er niet op dat dit gaat veranderen. Wel heeft hij tegen het einde van vorig jaar gezegd dat Kickstarter een druk op je zet om maar van alles te beloven om zo je doel te halen. Het lijkt er nu op dat dit ook daadwerkelijk is gebeurd.
Godus is op dit moment te kopen op Steam via Early Access zonder duidelijke releasedatum, hoewel op de Kickstarter-pagina genoemd werd dat het spel binnen ‘zeven tot negen maanden’ uit zou komen. Godus is ook beschikbaar op Android en iOS.