Nvidia heeft Omniverse Code aangekondigd, een nieuwe app waarmee ontwikkelaars gemakkelijker geavanceerde tools voor 3D-ontwerp en simulatie kunnen bouwen.

De app bevat de Omniverse Kit SDK-runtime samen met fundamentele tools, sjablonen en documentatie. Ontwikkelaars hoeven niet helemaal opnieuw te bouwen met honderden Omniverse-extensies die beschikbaar zijn om te bewerken, aan te passen of te integreren in hun eigen extensies of applicaties.

Interactieve documentatie helpt gebruikers om functies zoals knoppen en schuifregelaars te ervaren. De documentatiecode is zelfs zichtbaar, zodat gebruikers deze volledig kunnen kopiëren en plakken of indien nodig kunnen wijzigen.

Een nieuw manipulator- en scene-overlaysysteem genaamd Omni.ui.scene maakt zijn debuut in deze release van Omniverse Kit. Het nieuwe raamwerk stelt gebruikers in staat om interactieve manipulatoren te bouwen en objecten te besturen binnen een 3D-omgeving. Er wordt een verzameling standaard manipulatoren geleverd of ontwikkelaars kunnen hun eigen manipulatoren bouwen met slechts een beetje Python-code.

Python kan ook worden gebruikt om het nieuwe 3D-viewport-menu aan te passen dat “dient als een portal met één klik naar verschillende tools die beschikbaar zijn voor ontwikkelaars.”

Meerdere viewports kunnen afzonderlijk worden geconfigureerd met unieke camera’s en renderers, zodat verschillende voordelen vooraf kunnen worden geconfigureerd.

Hier is een video over hoe u aan de slag kunt gaan met Omniverse Code:
Omniverse Code is momenteel in bèta en is hier te vinden.

Bron: Developer Tech News