GitLab investeert verder in partnerkanaal met nieuw Partner & Channel-programma
- June 11, 2020
- 0
GitLab, aanbieder van een applicatie die ondersteuning biedt voor de complete DevOps-cyclus, lanceerde deze week zijn nieuwe wereldwijde GitLab Partner Programma. Daarmee breidt het bedrijf enerzijds haar marktbereik uit en kunnen klanten anderzijds optimaal profiteren van de toegevoegde waarde van het GitLab platform door een beroep te doen op haar community van technologie- en dienstverleningspartners. Het nieuwe partnerprogramma biedt klanten een centraal aanspreekpunt voor hun DevOps-transformatie en combineert GitLab’s platform en expertise met de hoogwaardige diensten en technologische oplossingen van haar groeiende partnernetwerk.
Om de partnerkanalen verder uit te breiden nam GitLab in januari 2020 Michelle Hodges aan als vice president Global Channels. GitLab beschikt momenteel over ruim 100.000 klanten en voegt daar in hoog tempo nieuwe klanten aan toe. Het GitLab Partner Program biedt partners legio kansen voor omzetgroei en het verhogen van marge, met name op het gebied van dienstverlening aan klanten. GitLab werkt niet met een traditioneel partnerprogramma; in plaats daarvan stuurt het partnerrelaties aan met incentives en investeringen waarmee partners de vaardigheden en mogelijkheden van GitLab binnen het hele DevOps-ecosysteem kunnen laten groeien.
“Bedrijven zijn bezig met het transformeren van hun DevOps-activiteiten. Nu de levenscyclus daarvan steeds volwassener wordt, willen we een ecosysteem van partners creëren die klanten extra meerwaarde kunnen bieden”, zegt Michelle Hodges, vice president Global Channels. “Daarom bouwen we aan een partner community die gebaseerd is op strategische relaties waarbinnen elke partner een bijdrage kan leveren. We zien ernaar uit om het programma samen met onze partners uit te breiden en hoogwaardige diensten voor onze klanten te ontwikkelen.”
Drie soorten programma’s
Met de lancering van het nieuwe partnerprogramma wil GitLab nieuwe strategische relaties bouwen, zodat meer organisaties hun DevOps-processen kunnen transformeren met behulp van GitLab. Het programma omvat drie onderdelen:
• Open: Het Open-traject past het beste bij resellers, system integrators en andere verkoop- en dienstverleningspartners. Zij kunnen profiteren van diverse voordelen en benefits als ze nieuwe klanten aanbrengen, nieuwe opportunities identificeren en diensten bieden die het gebruik van GitLab bevorderen. Incentives zijn onder meer kortingen op producten en aanbevelingsbonussen.
• Select: Het Select-traject is gericht op het opbouwen van strategische relaties met partners die kun klanten hoogwaardige DevOps-expertise en -diensten willen bieden om het gebruik van GitLab te optimaliseren. De meeste van deze partners zullen hun eigen GitLab Practice ontwikkelen waarmee hoogwaardige adviesdiensten aan klanten geleverd worden, wat waarschijnlijk zal bijdragen aan een hogere omzet uit de oplossingen van GitLab.
• Technology: Het Technology-traject is bestemd voor technologiepartners (independent software vendors) die aanvullende oplossingen ontwikkelen door producten te integreren met de technologie van GitLab. Zij bieden GitLab-klanten de mogelijkheid om het platform uit te breiden door integratie met cloud-platforms, Kubernetes en legacy DevOps-oplossingen.
Strategische relaties
Brandon Jung, Vice President Alliances bij GitLab zegt over het nieuwe programma: “met de uitbreiding van ons partnerprogramma bouwen we verder op onze huidige strategische relaties met de grootste cloud providers en aanbieders van Kubernetes. Onze klanten zijn op zoek naar de juiste mensen, processen en platforms om hen te helpen met hun digitale transformatie. Via ons nieuwe partnerprogramma kunnen wij nog verder aan deze behoefte tegemoet komen.”
“Door de nauwe samenwerking met GitLab kon HashiCorp al de ervaring voor onze gezamenlijke klanten verbeteren, en we kijken uit naar nog betere verbindingen tussen onze bedrijven en producten als onderdeel van dit nieuwe Partner programma,” zegt Burzin Patel, vice president global alliances bij HashiCorp. “Onze gezamenlijke inspanningen met GitLab zijn zeer positief en de productintegraties van HashiCorp Terraform en Vault bieden een geweldige out-of-the-box-ervaring voor klanten die hun infrastructuur willen beveiligen en beheren als onderdeel van hun DevOps-levenscyclus.”
“Software en applicaties zijn tegenwoordig het kloppende hart van elke onderneming. Ze staan aan de basis van digitale transformatie, innovatie en efficiency. GitLab staat centraal binnen ons aanbod van elkaar aanvullende geïntegreerde tools en diensten. Deze oplossingen stellen DevOps-teams in staat om effectiever samen te werken op basis van een geïntegreerde workflow en de kloof tussen silo’s en stadia te overbruggen. Onze channel partners en hun klanten kunnen daarmee sneller en soepeler zakelijke meerwaarde creëren. We kunnen onze partners nu helpen om hun klanten een oplossing te bieden voor hun problemen rond software-innovatie met een volledig cloud-gebaseerde, infrastructuuronafhankelijke zakelijke CI/CD-oplossing die zich kenmerkt door governance, grip en snelheid”, zegt Mohamed Yassini, CEO van de Amazic Group
“GitLab loopt voorop in de ontwikkeling van DevOps. Het helpt organisaties met het verkorten van de stadia van cloud-gebaseerde softwareontwikkeling door hen te voorzien van een integrale tool die het werk efficiënter maakt en eenvoudig kan worden geïntegreerd met andere tools”. zegt Joowan Lee, CEO van Megazone Cloud.
Stefana Muller, senior product manager bij 2nd Watch: Het doet 2nd Watch genoegen samen te werken met GitLab, zeker gezien de voordelen die het nieuwe GitLab Partner Program te bieden heeft. We hebben kort geleden een eigen managed DevOps service gelanceerd en kijken ernaar uit om de voordelen van het partnerprogramma van Gitlab te benutten, zoals verkoop- en technische certificeringen en gezamenlijke go-to-marketinitiatieven.”
Het GitLab Partner Programma bouwt verder op het bestaande netwerk van toegewijde en inzichtrijke partners die vol passie de processen voor softwareontwikkelingen van hun klanten optimaliseren.